Dagis till Blåkulla!


Värsta stora tuppen får man se om man åker till Blåkulla. Prova så får ni se!

Alla dagisbarn fick "flyga" till blåkulla igår, skärtorsdag & givetvis föräldrar & en mormor (alltså mina mamma) som ville följa med. Vilken grej! Första gången för oss, då vi var hemma sjuka förra året & missade hela påskfesten. Om sanningen ska fram var det ju inte riktiga Blåkulla, utan Fredriksdal. Ojojoj vad mycket folk, men vi fick plats vi också.
 Det målades ägg, det var äggrullning, knacka ägg, dans med påskkärringar & nog det bästa av allt  enligt Zoé var att få hälsa på alla djur & deras bebisar. Kossor, kalvar, fåren, lammen, hönsen, tupparna, hästarna & kaninerna. Dagis bjöd på god påskbuffé i solen (vi hade tur med vädret!!).


Tv, Zoé tittar på kacklande hönor i bur. Sen tittar Zoé mig & frågar " Mamma, ska dem verkligen låta så"?. Mitten, här äts det med god aptit av den goda påskbuffén som dagis stod för. Gott gotti gott gott. tack! Th, Zoé i famnen på underbara dagisfröken Josefine. Vi är så glada för att du ska stanna på dagis nu när Estelle ska börja till hösten!

Tyvärr fick jag aldrig några bilder på de söta djuren, men det fick däremot mormor, se om jag inte kan få henne till att maila mig några......om tid finnes.

Efter våra härliga stund på Fedriksdal skulle det inhandlas blommor från en  helt underbar blomsterhandel här i Hbg, Krook´s, som absolut är värt ett besök! Ni kan aldrig gissa vad vi såg där!


Små söta kycklignar....det är ju så man blir helt knäsvag så söta dem var

Helt riktigt, ni ser inte i syne. Små söta kycklingar som pickade runt i skyltfönstret. Varmt & gott var det. Ett butiskbiträde frågade oss om vi ville klappa, ni skulle ha sett Zoé´s ögon. Stora som tefat!!!!!! Jag fick till och med hålla en liten söt en,  i samma ögonblick som mamma ska ta en bild på mig tillsammans med kycklignen i mina händer så välter hon halva butiken, eller näst intill, därav ingen bild! Hahahaha...


 Första mötet mellan min prinsessa & kycklingen, tror båda var lite förvånade,
men det gick jätte bra till slut.

Kort & gott, en lyckad skärtorsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0