Baka Kaka!


Zoé tycker det är så roligt att få hjälpa till när det ska bakas.
Titta så fint hon håller i vispen!

Vi har bakat kaka nu på eftermiddagen. Jätte tråkigt väder ute, så vi orkade helt enkelt inte gå bort till Ica för att köpa god fika, vad är då bättre än hemmalagad sockerkaka? Mumsigt gott. Zoé hjälpte till. Jag häller i allt som sa vara i & hon vispar, då blir det inte så mycket "bakdamm" överallt.
Fast det bästa med bakningen....enligt  Zoé är att få slicka smeten från "pinnarna" & skålen. Yummi yummi!


Mmmmmm....vad gott! "Snälla mamma, kan jag få mer?"

Under hela tiden som vi bakad sov en annan liten prinsessa gott i sin säng i sovrummet. Hade "pälsat" på henne bra så att jag kunde ha öppet fönster. Hon sover nästan bäst då. Det är ju inte lika kallt ute idag, men dock regningt. Därför har vi bara stannat inne idag & softat. Ganska skönt ibland att inte behöva stressa iväg. Eller vad tycker ni?



När jag väl hade dukat fram god fika/mellanmål åt mig & Zoé här i vardagsrummet, tittar hon lite på kakan & frågar mig om den verkligen är god. "Ja," säger jag & tittar bort en stund. När jag vänder mig om igen, har min lilla älskling lagt sig ner mot mattan & somnat. Det tog inte mer än 30 sekunder så var hon borta. Helt otroligt! Det enda som hörs här just nu är lätta andetag & suttandet på nappen. Så underbart söt hon är!


En sovandes prinsessa, helt utmattad på mattan (hahaha).
Får  ta & lägga en liten filt över henne. 

Jaha, då fick man fika själv i stället. Dröjer nog inte länge innan lilla Estelle hjärtat vaknar. Lagom tills att det är dax för gröt. Sen får jag nog börja tänka på middagen. Det blir riktig torsdags mat, soppa & pannkakor. Gott gotti gott gott. Det var på tok för länge sedan som vi ätit det här hemma. Bäst att dricka kaffet innan det kallnar (jajemensan, kaffet kom med posten idag!) Gissa om jag blev glad?!

♥♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0