Byte av säng


Finfina sängen som min farfar tillverkat!


Idag har Morfar (min pappa) lovat att komma med en lite större spjälsängen åt Estelle.  Fram till idag har hon sovit i en väldigt söt egentilverkad (inte jag) spjälsäng som min farfar tillverkade på 1940-talet. Låt mig då säga att alla hans barn (mina farbröder/faster) samt deras kusiner,  hans barnbarn (alla 11 barnbarn ,inklusive mig) och alla barnbarnsbarn (Zoé´s kusiner samt sysslingar) har sovit i den. Jo, madrassen har blivit utbytt ett antal gånger (givetvis). Men det är med sorg i mitt hjärta att jag nu måste byta ut denna underbara säng, då det inte går att sänka ner själva liggskivan och Estelle har tendenser att resa med hjälp av sängkanten. Det är ju för min lilla prinsessas säkerhet. Så in med den nya och ut med den gamla. Nu är näste man på tur för sängen. Har en kusin som väntar liten om bara någon vecka.. spännande!
Det kommer att bli jätte bra med den andra (den har förvarats i M&P garage sen Zoé var stor nog för en växasäng.)  spjälsängen. Mer plats åt Estelle, som rör sig mycket i sömnen. Har fint påslakanset och spjälskydd som väntar på att få komma fram:) Bilder kommer senare, då sängen är på plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0