Icecream....


Peacannöt är min absoluta favouritsamk hos Carte D´or!


for you scream we all scream for Icecream!
Har nu suttit och njutit go glass under tiden jag bloggat. När det kommer till glass finns det inget stopp på/i mig!
I´m lovin it!

Idag har jag varit mindre duktigt på att uppdater min blogg, men jag har min skäl och dem kommer här

1.) Ok erkänner att jag snooza min telefon imorse ( får helt enkelt skylla mig själv! )My bad! 7:15
2.) Hade inte förberett några kläder till någon utav oss eller väskor! 7:30
3.) En liten tjej som motsatte sig mitt val av vanliga kläder samt ytterkläder. 7:45
4.) Brände min gröt! Attans också, bara att börja om från början! 7:55
5.) Yterklädspåklädning (långt roligt ord) fast inte alls lika kul just då. Två arga & ledsna prinsessor en väldig stressad mamma! 8:15
5.) Byte av B-blöja. Av med alla yterklädr/kläder, bara att börja om från början. Jippi! Not! 8:25
6.) Dagislämning, en stor prinsessa som absolut inte vill att mamma ska gå (aldrig någonsin hänt förut, inte ens under inskolningen som var för snart 2 år sedan!) 8:40

Lägg märke till att jag ska vara på ett möte kl 09:00 på andra sidan stan och ska först lämna Estelle hos Lena. Som sagt hann dock ej under morgonen att skriva i min blogg...tyvärr!
Här kommer mera....

7.) Lämnar över en sovandes prinsessa (Estelle) till Lena. 8:50
8.) Jag klarade det till mötet på 10 min! yes!
9.) Tillbaka hem till Lena. För att hämta upp min prinsessa. Stannade på lunch. Mycket viktigt! Härligt god sådan också! Stannade mellan 10:45-13:00
10.) Snabbt hem, tömma tvättmaskinerna (tvättid idag av alla dagar!) 13:15
11:) Hämtning dagis. 13:30
12.) Fika hos Mormor (min kära mamma) som hade huset fullt av kusiner till mina prinsessor. Kul ,men en massa kusintjafs . 14:00
13.) Iväg till tandläkaren med Zoé. 16:00 (milsavstånd mellan parkering & tandläkare, två tunga sovandes barn) Tur Lena var med som bärhjälp! Tack!
14.) 10 min tandläkarbesök. Sen traska tillbaka till bilen, några "mil" senare framme;)
15.) Hemma! Men oj....tömma tvättmaskinerna igen! Pust & stön! 16:30
16.) Ja, nu är vi hemma...på riktigt! Bara städa upp all röra som jag då lämnade här hemma i morse ( lyssan noga alla, hör inte till vanligheterna att JAG stökar ner här på morgonen!)
17.) Gnäll, gråt, skratt & bus under tiden jag fixar Estelles säng, lagar mat, stryker, diskar & städar ( där har vi den där simultanförmågan igen....hahaha!) 18:00
18.) Middagen serverad!
19.) Disk, telfonen ringer, byte av kläder till Pj. Välling, mys, tandborstning av tänder &bokläsning

Ojojoj att jag fortfarnde står upp...

20.) Stora prinsessan i säng 19:30. Lilla prinsessan i säng 20:00
21.) Mer telefon (yes, gillar att babbla!)
22.) Tömma torkrummet på all tvätt. 20:30
23.) Datorn igång. Mer telefon (någon ringer MIG!)
24.) Äntligen kan jag rikta all min uppmärksamhet åt  min kära blogg! 22:00


Zoé ockuperar en utav madrasserna till sängarna & tittar på tv


Prinsessan Bus (Estelle) har fått tag i sin jacka & mumsar på den samtidigt som hon rusar runt i gåstolen).

Nu kan jag pusta ut. Vilken dag. Blir helt uppjagad när jag tänker på hur min dag varit. Så just därför ska vi ha en hemma mys stressfridag! Jag & tjejerna! Härligt!
Nu kallar sängen på mig. Kan knappt hålla ögonen öppna. Nu säger jag God Natt till er alla.

♥♥♥


Kommentarer
Postat av: Louise

Jag hittade din fina blogg! Vad mysigt ni verkar ha det. Kul att läsa om vad du/ni gör på dagarna! Vi hörs nästa vecka. puss och kram!

2009-02-06 @ 20:44:08
URL: http://maltelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0