Våfflor, tack!



Idag är det våffeldagen, eller Jungfru Maria bebådelsedag som det  egentligen heter,  precis 9 månader fram till jul, den dag Jungfru Maria blev bebådad utav ängeln Gabriel. Från början hette dagen Vårfru dagen, en helgdag som vi firade här i Sverige förr, men efter folkmun förändrades ordet....et voila Våffeldagen!
Önskar jag hade ett våffeljärn...men icke! Får nog nöja mig med plättar istället;)

Stor sol ute & här är man nstängd för att passa tvätten! Grrr.....vill ut. Hoppas det fina håller i sigg till i eftermiddag då vi hämtar Zoé, blir defenitivt en tur till parken eller varför inte en runda ner längs strandprommenaden. Får väl se vad hjärtat är upplagt för.
Nu ska här hängas tvätt.

Have a nice day!

Ps! Kära familj, jag önskar mig icke något våffeljärn i födelsedagspresent!


Kommentarer
Postat av: Mia

Du kanske vill ha ett våffeljärn i födelsdagspresent.( Dubbelt eller enkelt) Det börjar ju närma sig. Kram Systeryster.

2009-03-26 @ 22:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0